Door online thuiswerken maken we in toenemende mate gebruik van technologie, zoals communicatieplatformen, shared documents en videobellen. Desondanks is de opmars van technologiegebruik geen nieuwe ontwikkeling. Integendeel: de afgelopen decennia beroepen Vlamingen zich in toenemende mate op technologische ontwikkelingen om onze levens te vergemakkelijken. Zo maken we gebruik van irrigatiesystemen voor de landbouw, gebruiken we websites om op te adverteren voor je onderneming en luisteren we naar muziek via de radio en speakers. Niet verrassend wordt ook het registreren van bezoekers bij de tandarts, concert of vliegmaatschappij eenvoudiger door technologische vooruitgang. Benieuwd hoe deze bezoekersregistratie software in zijn werk gaat? Aarzel dan niet om verder te lezen!
In welke situaties gebruik je DigiReceptie?
DigiReceptie voorziet organisaties van software bezoekersregistratie, waarmee bezoekers een QR-code ontvangen na registratie voor een afspraak of evenement. Echter, voor welke organisaties is DigiReceptie dan onder andere interessant? Zie hier een aantal voorbeelden:
- Door toenemende coronabesmettingen kunnen bezoekers een tijdslot boeken om contactmomenten in het verzorgingstehuis bij te kunnen houden. Wanneer bezoekers dus een QR-code ontvangen om zich mee aan te kunnen melden, kunnen bezoekers eenvoudiger geregistreerd worden.
- Ga jij binnenkort op vakantie met het vliegtuig? Dan ontvang je hoogstwaarschijnlijk een ticket mét QR-code, die de vliegtuigmedewerkers kunnen scannen om te kijken of je een stoel op de vlucht geboekt hebt.
- Als jij een kaartje koopt voor een concert of evenement, wordt je ticket bij de deur gecontroleerd, zodat de organisator weet of jij naar binnen gaat met een geldig ticket.
DigiReceptie in de praktijk
Ben jij een Belgische ondernemer en zou je graag meer willen weten over hoe het aanmelden van een bezoek, het ontvangen van een bevestigingsmail en het scannen van de QR-code precies in zijn werk gaat? Neem dan een kijkje op de website van DigiReceptie voor meer informatie over dit proces!